Tuesday, October 17th

Kelas 2A dan 2B masa first year dekat UTM - part 5


Sambung lagi cerita..


Author: Lan Besut (lanbesut[at]yahoo.com)
Original post: http://groups.yahoo.com/group/isk9396/message/17388



Hoh... Dinbesut rupanya penembak misteri tersebut... Nampaknya... Misteri Mercun Meletup dlm kain mat kedah ini bukan lagi misteri...

Tapi tak mengapa,... penulis akan tetap meneruskan niat untuk bercerita tentang kejadian yang menyayat hati itu...

Tanpa disangka-sangka...

Mat kedah menuju ke arah sliding door di hall. Aku perhatikan pergerakan beliau dengan penuh
konsentrasi. Pada ketika itu aku sedang duduk rilek2 kat atas sofa di hall D07. Entah kenapa aku tiba2 aku tersenyum kerana gelagat beliau ade sedikit kelakar. Aku tak tahu kenapa aku rasakan yang budak ini kelakar. Mungkin daripada gaya die berjalan aku dah tahu buat tafsiran yang budak ini ade sedikit kelakar yang akan mewarnai kehidupan ISK kita ini. Aku telah menjangka beliau akan membuka sliding door tersebut, aku cuba bagi warning kat mat kedah supaya berhati2 kerana G07 bakal di serang pada bila-bila masa saja secara berbisik. Beliau mengangokkan kepala tanda akur. 'OK' kata mat kedah.

Beliaupun dengan konfidentnye membuka sliding door itu. Beliau sempat mengambil nafas udara segar kampus UTM yang indah dan permai ini beberapa ketika. Tiba2... tembakan yang pertama daripada D06 secara tidak diduga sama sekali telah meluru kearah Mat Kedah yang sedang berdiri di muka sliding door tersebut. Aku pun telah menukar posisi duduk ke berdiri tanda bersedia menghadapi segala kemungkinan. 'Zuuufff' bunyi 'mercun lidi' yang dilancarkan oleh penembak
misteri(din besut) dari G06 telah terkena lantai di bahagian luar sliding door G07 dan dengan cara
spontan mat kedah melompat untuk mengelak kononnya.

Nasib tidak menyebelahi beliau, mercun lidi telah melantun dan menuju kearah beliau. Secara tiori fizik, Apabila beliau melompat, kain pelekat yang dipakai akan mengembang kerana rintangan angin dan telah memberi ruang kepada mercun tersebut untuk masuk dan berlegar2 didalam kainnya itu.

Aku cuba menyelamat keadaan, Ketika mercun tadi masih belum meletup. Tapi apakan daya, mat Kedah melompat2 sehingakan prosess menyelamat menjadi sukar. Aku tak boleh buat ape? kecuali hanya menunggu masa mercun itu meletup. Ketika saat yang paling genting itu aku sempat berdoa supaya beliau dicucuri rahmat.

'Bang' bunyi mercun meletup dalam kain. Aku lihat asap berkepul2 keluar dari celahan kain mat kedah.

Ohhhh... syukur kepada tuhan kau masih hidup mat kedah. Aku cuba bantu beliau kenal pasti tahap kerosakan kain di alaminya. Alhamdulillah, letupan tadi hanya meninggalkan kesan lubang sebesar jari telunjuk di tengah2 bahagian kain. Nasib baik tak terkena satu-satunya barang berharga yang terletak didalam kain tersebut ketika letupan berlaku.

Aku dan mat kedah cuba kenal pasti dari bilik manakah datangnya mercun itu tadi. Sampai sekarang menjadi misteri, tapi kami ade suspek yang boleh dipertimbangkan untuk siasatan lanjut.

Rupa-rupanya penembak misteri itu adalah din besut... Ih ih ih ihhhhh....

Selepas kejadian seranagn awal itu, suasana dua blok G06 and G07 menjadi sunyi sepi buat s seketika. Aku pung pergi ke markas G06 iaitu bilik DinBesut. Setibanya aku di bilik din besut, kelihatan beberapa orang yang aku kira mustermind sedang berbincang tentang strategi untuk lancarkan serangan baru.

Aku bertanyakan meraka tentang serangan misteri itu. Tetapi, tiada seorangpung yang boleh memberikan penjelasan.

Kalau tak silap aku, serangan seterusnya dilancarkan kira2 pukul 6pm. Beberapa das tembakan telah mengena sasaran strategik pihak G07 termasuklah seluar dalam merah yang menyakitkan mata tergantung sekian lama yang mencetuskan dendam kasumat di setiap hati para ahli G06.

Serangan balas dilakukan oleh pihak G07. Tetapi hanya serangan yang melepaskan batuk ditangga. Pihak G06 langsung tidak tercabar ketika itu. Mungkin Pihak G07 menagalami masalah ekonomi ketika itu menyebabkan buget pertahanan mereka telah dikurangkan.

Serangan dihentukan untuk memberi ruang berbuka puasa. Selepas selesai solah terawih, serangan bertubi2 diteruskan ke G07. Pada masa ini menyaksikan kehadiran Felow, untuk mententeramkan keadaan.

Kehadiran felow secara mengejut menyebabkan ramai anggota telah ditahan di kedua-dua belah pihak. Apa yang menjadi tanda tanya ialah, bagai mana Kolenel Drus dan general Dinbesut boleh terselamat daripada ditahan oleh felow.

Apa yang berlaku ialah, ketika felow menjalankan siasan ke bilik General DinBesut, dengan segeranye din besut mencapai buku dan kopiah untuk dipakai di kepala. Fellow langsung tiada prasangka. Kolenel drus pula pada masa itu, sedang memegang seganggam 'Mercun Lidi' dan disembunyikan secara sepontang dibelakang sambil berbicara dgn fellow tanpa riak muka cemas.
Kemahiran berkomunikasi professionalizm mereka telah menjadi inspirasi kepada semua ahli blok G06. Maka fellow pun blah... mereka berdua telah selamat daripada ditahan...

Sekian... cerita ringkas daripada lanbesut.

Oh ya... aku lupa sapa yang kene tangkap oleh Fellow?

fahroe on 10.17.06 @ 05:33 PM GMT+8 [link]


Sunday, October 15th

Kelas 2A dan 2B masa first year dekat UTM - part 4


Sambungan lagi cerita dulu kala..


Author: Datuk K (cyberdac[at]yahoo.com)
Original post:http://groups.yahoo.com/group/isk9396/message/17385


Din Besut sebagai Taukey Mercun sebenarnya kurang tepat. Pada pandangan umum mungkin nampak betul pada situasi tertentu secara kebetulan.

Din Besut sebenarnya salah seorang tentera bersekutu dari platoon ke2, yang setia mempertahankan G06, bersama2 jeneral Hazla dan kolonel Druss. Platoon lain terdiri daripada Nik Amar, Labu, Fazly Faizal bersama pahlawan2 lain yg tak jelas identiti mereka. Ada juga terdapat pertubuhan militan persendirian yang tak dapat dikenalpasti, juga bersama2 mempertahankan G06.

Bekalan mercun untuk Platoon 2 sebenarnya dari G07, orang panggil dia Black, tak ingat course apa (bukan ISK), duduk aras dua G07.

Pengorbanan Druss mesti dikenang, kerana mempertahankan G06. Seluar yg beliau pakai terbakar terkena mercun sendiri yang di sangka tak berfungsi. Mercun tu tiba2 keluar dari batang penyapu yg dipegangnya dan berlegar2 di ruang tamu aras dua sebelum terkena seluar yg dipakainya. Nasib baik beliau bertindak pantas memadam api tersebut, syukur tiada kecederaan berlaku.

Berkenaan dgn serangan mercun ke kain Mat Kedah, itu adalah satu serangan tak dirancang dan tanpa niat sama sekali.

Pengakuan Sesal: Tembakan dilepaskan oleh Din Besut (memegang batang penyapu) bersama Hazla (tukang cucuh mercun dan masukkan dalam penyapu), pada asalnya kami jadikan bilik tgh aras dua G07 sebagai sasaran (suspek kubu musuh). Tapi malang tidak berbau, mercun mengubah haluan sendiri dan tersasar ke ruang tamu G07, dan masuk ke celah kangkang Mat Kedah yang malang yg tak bersalah, tembus kain pelikat beliau. Sampai sekarang Din Besut dan Hazla menyesal dgn kejadian tu, dan harap Mat Kedah sudi memaafkan mereka berdua. Sehingga sekarang Hazla tak dapat dihubungi. Dia menghilang diri mungkin jugak kerana sangat kesal dgn kejadian menyayat hati tu. Peristiwa yang tak dapat dilupakan, rakaman peristiwa tu masih jelas dalam memori aku sampai sekarang.

Moral of the story:
Jangan jalan2 kat ruang tamu pada musim peperangan, sila akur perintah berkurung.

fahroe on 10.15.06 @ 12:12 AM GMT+8 [link]





Love shopping in US? No US address? Use VSHub! vsHub Share Program
Pix of de Day

Utama
Who? Me?
Fahroe Ibrahim. Mid 30's, love's net & meeting up new friends. Known as 9W2BBS on air and PaRoe in real life.
Got mail client? Use it la ...
My MukaBuku
My Burung Twit
Arkib blog
Album gambar @MukaBuku
Fahroe @Blogspot
BBS Ol Skool
Boblbee Project
Tempek la sket, kasik note..
Nama Korang:

Ape komplen?:


Image Verify:
anti-spam 
 



Check out my fevs link-up
MARES
Fahroe.Com
SlashDot.Org
Boblbee
Anseri.Org
Ansara.Org.My
PalmX
TheStar
Google
Google News
SexyLosers
ASTRO
Hitz FM
Mix FM
Mambo OpenSource CMS
ThinkGeek
Hack In The Box
Famous-Smoke
SamSpade
BabelFish
Ananova
I-Symbian

Powered by
Powered By Greymatter
Domain and Hosting provider Easynet-Interactive
Common Rights via
Creative Commons License

Join us
Project Petaling Street

Best view with Mozilla browser, 16 million colors, 1024 x 768 pixels and a pair of good eyes. Lower resolution may produced undesirable result.

Tracked by


Copyright Www.Fahroe.Com 2009.
Disclaimer:
All rights reserved. Anything that I write here is my own personal opinion and feelings.
All other links and trademarks are the property of their respective owners.
I will not be liable for the content and views posted/commented by the visitors to this site.
And by the way, yesterday was the dateline for any complaints.